Renata
Wójcik

Pedagog specjalny, resocjalizator, doradca psychologiczno-pedagogiczny, terapeuta pedagogiczny, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, trener, projektantka.

• Projektantka EduLocków® – klocków edukacyjnych

• Autorka Programu Wspierania Rozwoju i Edukacji™ EDUKATOR PWRiE™ EduLocki R. Wójcik.

• Autorka antydyskryminacyjnego programu edukacyjnego PiTPA™ Program Promowanie i Trening Postaw Antydyskryminacyjnych™, bazującego na wykorzystaniu aktywnych metod pracy opartych na uczeniu się przez doświadczenie.

• Autorka artykułów pedagogicznych, pasjonatka wspierania twórczego rozwoju dziecka poprzez personalizowane i ręcznie wykonane pomoce edukacyjne.

• Certyfikowany Trener 1 st. Sensoplastyki®

• Pomysłodawczyni i założycielka Kwitnących Umysłów. Pracowni Twórczego Rozwoju i Edukacji.

Studia pedagogiczne

– ukończyłam z przekonania i podszeptu serca, a przede wszystkim z pasji do pomagania i miłości do dzieci. Jestem pedagogiem dwóch specjalności – resocjalizacyjnej i poradnictwa psychologiczno pedagogicznego. Ukończenie studiów podyplomowych o kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną zapoczątkowało moją fascynację pedagogiką twórczości.

Specjalizuję się

W pracy z dziećmi i młodzieżą w normie intelektualnej, z dziećmi zdolnymi oraz z dziećmi niepełnosprawnymi, z zaburzeniami i deficytami rozwoju. Opracowałam autorską metodę Wspierania Rozwoju i Edukacji™ EduLocki®. Program WRiE™ EduLocki® to program przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 0-6r.ż. Bazuje na wykorzystaniu EduLocków©-klocków edukacyjnych R. Wójcik, które poprzez odpowiednio zaprojektowane środowisko zabawy stają się motorem napędowym wspierania rozwoju mowy oraz rozwoju sensomotorycznego dziecka.

Zaprojektowałam

I stworzyłam zestawy EduLocków® – klocków edukacyjnych, które przeznaczone są do nauki liter, czytania, pisania oraz do nauki alfabetu systemem Braille’a.

Jestem autorem

Programu Promowanie i Trening Postaw Antydyskryminacyjnych™. Jest to antydyskryminacyjny program edukacyjny przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjów i szkół średnich. Obejmuje cykl warsztatów mających na celu przeciwdziałanie dyskryminacji oraz budowanie nowoczesnego społeczeństwa obywatelskiego opartego na idei poszanowania różnorodności. Program PiTPA™ Promowanie i Trening Postaw Antydyskryminacyjnych™ opiera się na wykorzystaniu aktywnych metod pracy opartych na uczeniu się przez doświadczenie, stworzeniu bezpiecznej i życzliwej atmosfery oraz na stosowaniu metod wspierania rozwoju kreatywności.

Jako certyfikowany trener

1 st. Sensoplastyki® prowadzę zajęcia dla dzieci, autorską metodą „Sensoplastyka® – Plastyka Sensoryczna®” wg. I.A. Stefańskiej. Cały warsztat opieram na ekologicznych i biodegradowalnych materiałach plastycznych, które wraz z uczestnikami warsztatów przygotowujemy z łatwo dostępnych artykułów spożywczych. Mamy przy tym pewność, że nasze materiały są w pełni bezpieczne dla dzieci. Podczas warsztatów senso-plastycznych z pasją i zaangażowaniem budzę w dzieciach ciekawość otaczającym światem, jednocześnie rozwijając w nich twórcze myślenie i działanie. Upowszechniam wiedzę o pobudzaniu wyobraźni dziecka i wspieraniu rozwoju niemowląt i dzieci, poprzez zabawę, eksperymentowanie i twórcze brudzenie się.

Największą inspiracją

Są dla mnie moje dzieci. Dla mojej starszej córki Blanki powstał pierwszy zestaw EduLocków®. Natomiast pojawienie się na świecie mojej drugiej córki Olimpii stało się motorem napędowym do tworzenia co raz to nowych autorskich interpretacji zabaw Sensoplatycznych®.

Stale podnoszę swoje kwalifikacje

I nieustannie poszerzam swój warsztat pracy, uczestnicząc w różnorodnych kursach i warsztatach metodycznych, dotyczących wykorzystania niekonwencjonalnych metod nauczania w edukacji, terapii i rozwoju człowieka. Jestem mocno zaangażowana w poszerzanie swojej wiedzy i własnych kompetencji, a codzienna praca i autoedukacja przynoszą mi ogromną satysfakcję.

Uważam,

że jedną z największych satysfakcji dostępnych w zawodzie pedagoga/nauczyciela jest być inspiratorem, moderatorem, mentorem i świadkiem tego procesu.

Jestem wyznawcą filozofii,

że dzieci nie marnują czasu i chłoną świat nawet wtedy, gdy nam się wydaje, że nic nie robią. A zatem wystarczy mądrze bawić się z dzieckiem, budować jego poczucie bezpieczeństwa, wiarę w siebie i odwagę w nieszablonowym myśleniu, a dzięki temu wyrośnie na zrównoważonego dorosłego, który będzie wiedział czego w życiu pragnie i jak to osiągnąć.

Jestem zwolenniczką

łączenia wiedzy oraz intuicji w podejściu do opieki i wychowania dziecka. Uważam, że każdy rodzic powinien kierować się intuicją, sercem i rozumem, a przede wszystkim podążać za własnym dzieckiem.

Renata Wójcik

Przeczytaj artykuł M jak Mama

Rekomendacje

Certyfikaty