EduLocki® R. Wójcik

to ręcznie wykonane, ekologiczne, autorskie pomoce edukacyjne.

Co cechuje EduLocki® – klocki edukacyjne R. Wójcik

edu-locki-drewno

Drewno dębowe

Do ich produkcji użyto 100% naturalne, nie konserwowane, wyselekcjonowane drewno dębowe. W procesie malowania liter zastosowano wyłącznie certyfikowane, przyjazne i w pełni bezpieczne dla dzieci ekologiczne farby.

edu-locki-frez

Staranne wykonanie

Wielką wagę przywiązano również do obróbki boków klocków – frez, który zawsze jest wykonywany ręcznie. Dzięki temu nasze pomoce edukacyjne są gładkie, delikatne w dotyku, zaokrąglone, a co za tym idzie – dają pewność, że dziecko nie zrani się podczas zabawy.

edu-locki-klej

100% bezpieczeństwa

Litery przyklejono do klocków dębowych klejem do zabawek drewnianych, który daje mocne, elastyczne i bezbarwne spoiny elementów klejonych. Klocki zapakowane są w kartonowe pudełka zaprojektowane tak, by ponownie je użyć lub łatwo recyklingować.

Informacja prawna

Właścicielem zarejestrowanego znaku towarowego EduLocki® jest WÓJCIK RENATA KWITNĄCE UMYSŁY. PRACOWNIA TWÓRCZEGO ROZWOJU I EDUKACJI.
Numer Prawa Ochronnego przyznanego przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej: 308080 (obowiązuje od 2017 r.). Zarejestrowany znak towarowy jest chroniony prawem.

Dlaczego drewno dębowe?

Każdy gatunek drewna posiada swoją specyfikę, wyjątkową osobowość oraz niepowtarzalny charakter. Przyjęło się, że dąb to symbol siły, jeden z najbardziej cenionych – solidny budulec dany przez naturę. Dzięki niemu EduLocki® odznaczają się wysoką twardością, ciekawą strukturą, przez co są niezwykle wytrzymałe. Kolor dębu jest intensywny, brązowy a pod wpływem słonecznego światła lekko ciemnieje, nabierając tym samym głębi.

„Moim celem było stworzenie 100% naturalnych, w pełni bezpiecznych dla zdrowia i środowiska pomocy dydaktyczno-terapeutycznych, aby w innowacyjny i kreatywny sposób sprostać potrzebie wspierania rozwoju dzieci. I udało się 🙂

Zdecydowałam się na drewno dębowe ze względu na jego wytrzymałość, wysublimowane słoje i kolor. Moje klocki są starannie wygładzone, odporne na zarysowania i uszkodzenia – nie pękają i nie kruszą się, gdy dziecko je upuści.

Farby, które wybrałam do malowania liter są w pełni ekologiczne o obniżonej zawartości LZO. Odpowiadają wymaganiom normy PN EN-71:3-Bezpieczeństwo zabawek. Jest to niezwykle istotne, bo przecież wszyscy doskonale wiemy, że najmłodsze dzieci lubią wkładać zabawki do buzi.

Do przyklejenia liter użyłam klej do drewna. Jest to klej zalecany do klejenia elementów, z którymi kontakt mają dzieci. Po wysuszeniu klej ten nie wydziela substancji szkodliwych dla zdrowia.

Wszystkie boki klocków są z niezwykłą dokładnością zawsze ręcznie frezowane, dzięki czemu klocki są gładkie i miłe w dotyku”.

Renata Wójcik

– projektantka klocków – EduLocki®

Co cechuje EduLocki®-klocki edukacyjne R. Wójcik

  • drewniane pomoce edukacyjne, dydaktyczne, ogólnorozwojowe, terapeutyczne;
  • rozwijają analizę i syntezę wzrokową, słuchową i dotykową;
  • umożliwiają naukę liter, pisania, czytania i zabawę w jednym;
  • ekologiczne – 100 % biodegradowalne;
  • wykonane ze starannie wygładzonego drewna dębowego – odpornego na uszkodzenia i zarysowania;
  • charakteryzują się wyjątkową trwałością i estetyką – boki klocków są ręcznie frezowane;
  • przyjazne dla zdrowia – naturalne drewno nie uczula ani nie działa drażniąco;
  • mają neutralną temperaturę, są miłe w dotyku;
  • solidnie wykonanie, dzięki czemu będą służyć latami;
  • literki przyklejone klejem bezwonnym, który posiada atest PZH;
  • łatwo mieszczą się w rączce dziecka;
  • nie pękają i nie kruszą się, gdy dziecko je upuści;
  • wykonywane ręcznie, a nie przez maszynę w tysiącach egzemplarzy;
  • wykonane są z drewna, a to rozwija u dzieci uznanie i wdzięczność dla natury i jakości oraz chronią dziecko przed szkodliwymi substancjami znajdującymi się w wielu syntetycznych materiałach;
  • rozwijają zmysły, są delikatne w dotyku, przyciągają wzrok naturalnymi barwami, pachną lasem.

Renata Wójcik o klockach edukacyjnych – EduLocki®:

„Inspiracją była i nadal jest moja córka – Blanka. To dla niej powstał pierwszy zestaw klocków edukacyjnych”.

„Najważniejsze są dla mnie: bezpieczeństwo, edukacja, jakość i ekologia. Jestem przekonana, że dzięki tym czterem filarom każde dziecko otrzyma to, co najlepsze a ja zyskam wdzięczność dumnego rodzica i uśmiech szczęśliwego dziecka.”

„Od samego początku mojej działalności miałam na celu zbudowanie marki, która będzie ceniona za to, że tworzy z pasją i sercem. Zależało mi na tym, aby moje pomoce edukacyjne były kreatywne, wartościowe, trwałe, a przede wszystkim pomagały w rozwoju dziecka. Jestem wyznawcą idei, że właściwy dobór materiałów edukacyjnych i zabawek dla dzieci wspomaga wielozmysłowe poznawanie świata, rozwój manualny i emocjonalny oraz pobudza aktywność twórczą.

Stale współpracuję z rodzicami oraz doświadczonym zespołem pedagogów i terapeutów.

Wspólnie szukamy odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób forma zabawy wpływa na rozwój sensomotoryczny, rozwój mowy, słownictwa, emocji, kreatywności i umiejętności twórczych naszych pociech.
Zależy mi również na tym, by moje propozycje Niedyrektywnych Zabaw Aktywizujących™, jakie przedstawiam Uczestnikom mojego autorskiego szkolenia: Edukator PWRiE™ Program Wspierania Rozwoju i Edukacji™ EduLocki© – integrowały dorosłych i dzieci. Proponuję aktywizujące zabawy, które zachęcają dzieci do zadawania pytań, do wykonania ruchu sensomotorycznego. To zabawy, które wychodzą poza klasyczne ramy zabaw przedszkolno – logopedycznych. Celem zabaw jakie proponuję, jest przede wszystkim wspieranie naturalnej aktywności poznawczej dzieci. Dzieci doskonale się bawiąc – uczą się jednocześnie, rozwijają i wspierają wszechstronny i harmonijny rozwój.”

Jaki mają wpływ na rozwój dziecka Niedyrektywne Zabawy Aktywizujące™ , przy użyciu klocków edukacyjnych – EduLocki® R. Wójcik:

  • Rozwój osobowy dziecka–  poprzez zabawę klockami Edulocki®, dziecko kształtuje
    i wyraża swoją osobowość, realizuje swą bezgraniczną ciekawość świata, wyraża przeżycia i zainteresowania.
  • Rozwój procesów poznawczych– podczas trwania każdego rodzaju zabawy z klockami – Edulocki®, zaangażowane są (z różnym natężeniem) procesy poznawcze takie jak: myślenie, uwaga, pamięć, spostrzeganie (odbieranie bodźców wzrokowych, słuchowych i czuciowych) oraz wyobraźnia.
  • Rozwój emocjonalny dziecka – zazwyczaj dziecko jest bardzo zaangażowane emocjonalnie w zabawę. Radość i spokój to pozytywne stany emocjonalne, jakie zwykle dziecko odczuwa podczas zabaw z klockami Edulocki®.
  • Rozwój motywacji– w zabawach z klockami Edulocki®, widoczne są aktywności, które motywują dziecko do podejmowania wyzwań.
  • Rozwój mowy dziecka– w trakcie zabaw z klockami Edulocki®, u dziecka poszerza się zasób słownictwa. Zabawy tematyczne (np. w kucharza, czy sklep) poszerzają zasób słownictwa dziecka oraz rozwijają wyobraźnię, uczą naprzemienności ról, zasad zachowania w określonych sytuacjach komunikacyjnych.
  • Rozwój ruchowy dziecka– dynamiczne zabawy z wykorzystaniem klocków Edulocki®, przyczyniają się do rozwoju sprawności całego ciała. Zabawy ruchowe zaspokajają u dziecka jego naturalną potrzebę aktywności, która to przyczynia się do optymalnego funkcjonowania układu nerwowego i przyspiesza  dojrzewanie dziecka. Zabawy z klockami Edulocki®, wpływają na rozwój motoryki małej ręki u dziecka, czyli na sprawność dłoni i paluszków.
  • Rozwój umiejętności społecznych u dziecka– EduLocki® można wykorzystać do zabaw indywidualnych i zespołowych. Zabawy zespołowe przyczyniają się do rozwoju umiejętności społecznych, takich jak umiejętność współdziałania, współpracy, asertywności, rozwiązywania konfliktów, komunikacji werbalnej i niewerbalnej (np. gestów, mimiki, ton głosu).

EduLocki® R.Wójcik – marka, której ufasz.

Rekomenduje się:

Aby EduLocki® – klocki edukacyjne R. Wójcik, jako kreatywna pomoc edukacyjna, znalazły się w każdym gabinecie logopedycznym, przedszkolu, klubiku, gabinetach terapeutycznych, poradniach psychologiczno – pedagogicznych oraz w domu każdego malucha. Mają bowiem wszechstronne zastosowanie dla dzieci w różnym wieku. Umożliwią rozwój motoryki małej i dużej, ćwiczenie koncentracji i koordynacji wzrokowej, stymulację zmysłów. Młodszym dzieciom poza naturalną możliwością budowania i burzenia, oferują pierwszy kontakt z literami. U starszych dzieci wspierają naukę łączenia liter w wyrazy i naukę czytania.

Wymagania bezpieczeństwa

EduLocki® spełniają wymagania jakie są nałożone na zabawki w Polsce i krajach Unii Europejskiej. Wymagania te są określone przez Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/48/WE z 18 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa zabawek.

Oznakowanie CE

Wszystkie zestawy EduLocków® posiadają znak bezpieczeństwa CE – jest to deklaracja potwierdzająca, iż klocki spełniają wymagania dyrektyw tzw. “Nowego Podejścia” Unii Europejskiej (EU). Znak CE widnieje na opakowaniu.

Produkt polski

W przeciwieństwie do większości zabawek jakie obecnie są produkowane na dalekim wschodzie, EduLocki® wytworzone są w Polsce. Zwiększa to gwarancję bezpieczeństwa, gdyż polskie wymogi jako członka Unii Europejskiej kładą bardzo duży nacisk na bezpieczeństwo naszych dzieci.